سخنان اتودیان!

تراوشات ذهنی یک سیاست زده

سخنان اتودیان!

تراوشات ذهنی یک سیاست زده

سخنان اتودیان!

در این وبلاگ مطالب مختلف در زمینه های مذهبی، علمی، فرهنگی، طنز و ... در اختیار خوانندگان عزیز قرار خواهد گرفت

[لینک کردن برخی وبلاگ ها دلیل بر تایید تمام نظرات انها نیست]

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

صرف اینکه فردی اعمال و افعالش خوب باشد کافی نیست بلکه در درجه اول باید افکارش صحیح باشد!


متأسفانه در بین مذهبیا و بچه شیعه ها باب شده که برای توجیه و تطهیر چهره برخی افراد، چه روحانی چه غیر روحانی، می آیند و از کارهای خیر و نیک و حالات خشوع و خضوع او در عباداتی مثل نماز یا کرامات او می گویند؛ فلانی تو محرّم و صفر تا حد مرگ و جنون عزاداری می کنه، فلانی تو نمازش اینقدر گریه می کنه که ریشش خیس میشه، فلانی نماز شب می خونه، فلانی وقتی میره بیرون کفشاش خودبخود جفت میشه، فلانی بسیار زندگی ساده ای داره و ...


این ها در حالیست که پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله می فرماید:


قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ عَمِلَ فِی بِدْعَةٍ خَلَّاهُ الشَّیْطَانُ وَ الْعِبَادَةَ وَ أَلْقَى عَلَیْهِ الْخُشُوعَ وَ الْبُکَاءَ

النوادر (للراوندی)، ص 18

هرکس بر اساس بدعت رفتار کند، شیطان مانع عبادتش نمی شود حتی کاری می کند تا به او حالت خشوع و گریه دست دهد!


همچنین راه دیگر توجیه افراد، اشاره کردن به خدمات ظاهری افراد به دین است؛ فلانی با داعش جنگیده، فلانی اینقدر آدم رو شیعه کرده، فلانی اینقدر شبکه در راه ترویج دین راه انداخته، فلانی با آمریکا و انگلیس مبارزه کرده و ...


درحالیکه امام صادق علیه السّلام فرموده اند:


قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ هَذَا الْأَمْرَ بِمَنْ لَا خَلَاقَ لَهُ

الغیبة (للطوسی)، ص450

خداوند قطعاً بوسیله کسانی که هیچ دینی ندارند به این دین یاری می رساند!


روایات شریفه فوق دست های ردی است بر سینه تمام سفسطه ها و عوام فریبی هایی که دشمنان دین و دنیای مردم، برای دو روز زندگی دنیا، سرهم بندی می کنند. همچنین زنگ خطری است برای برخی افراد که فریب این سفسطه ها را خورده اند، آن را از روی نا آگاهی تکرار می کنند!


و السّلام علی من اتبع الهدی

نظرات  (۷)

سلام سایتتون بسیار عالی بسیار تک و بی نقصه.
امیدوارم همینجور عالی به کارتون ادامه بدین
پاسخ:
سلام... تشکر از شما
حالا معیار اینکه چه کسی عقایدش درست هست چیست؟ آیا معیار جز قرآن و اهل بیت علیهم السلام است؟! اینکه هر کسی با استناد به چند روایت که خودش خیال می کند عین سخنان اهل بیت ع است ادعا می کند عقاید خودش درست است و عقاید دیگران غلط است خود آغاز انحراف است. اینکه خیال کنیم مثلا روایتی که فلان محدث در قرن بهمان معتبر می دانسته "عین سخن معصوم ع" است نشانه ساده گرفتن مسایل است. ما به پدیده تحریف و جعل روایات باید بیشتر توجه کنیم. قطعا برخی از روایاتی که به معصومین ع نسبت داده می شود دچار تحریف شده زیرا راویان حدیث معصوم نیستند.
همین که یک عالم یا مجتهد سعی می کند اسلام را بر اساس آیات و روایات معتبر بفهمد و به همان عمل می کند و دارای خشوع است ان شاء الله مقبول است. کینه و حسادت نسبت به بزرگانی که توفیق مبارزه با داعش داشته اند و اهل عبادت و تقوا هستند و تا حد امکان سعی می کنند وظایفشان را انجام دهند موجب کدورت قلب انسان می شود. دعاگوی وجود شما هستم.
پاسخ:
بلی معیار سنجش عقاید قرآن و اهل بیتند ولی در مذهب تشیع تقلید کورکورانه و بی حساب و کتاب و بی چون و چرا همانقدر حرام و مذموم است که فتوا دادن و نظر دادن بدون علم مذموم است! ما بنابر آیات قرآن و احادیث معتبر موظفیم در دین خود تحقیق کنیم و دلایل احکام و شرع را یاد بگیریم و دین خود را از دین آیت الله فلانی و حجت الاسلام بهمانی و شیخ بیسار در بیاوریم و دین ثقلین(القرآن و العترة) کنیم! جالب است شما میفرمایید "شاید احادیث اهل بیت تحریف شده باشد" ولی وقتی به فلان عالم یا مجتهد غیر معصوم می رسید می گویید "مقبول است" و نمی گویید "شاید این عالم یا مجتهد اشتباه کرده!"
نمی گویم بدون آموختن مقدمات حدیث شناسی و با استحسان های ذوقی به سراغ روایات و آیات بروید ولی اینگونه بی چون و چرا پیرو غیر معصوم بودن هم دست کمی از فتوای بدون علم ندارد!
و اما نکته بعدی: "مجتهد" کیست؟ "اجتهاد" چیست؟ آیا اجتهاد اینست که همچون فیلسوف نمایان گمراه تفسیر برأی های ذوقی از آیات و روایات کنیم؟ یا هر روایتی که با ظن و گمان و آراء شخصی و شکمیمان جور درنیامد با هزار بازی و سفسطه قلع و قمع کنیم و به دیوار بکوبیم ولی روایات مشکوکی که مطابق هوی و هوسهایمان است(و لو روی تکه چوبی در کوه نوشتند) قبول کنیم؟ یا اجتهاد این است که عقاید خود را بر ثقلین یا علمای پیرو ثقلین عرضه کنیم و آن را اصلاح کنیم؟
و اما نمی دانم شما علم غیب از کجا بدست آورده اید که بنده را متهم به کینه و حسادت کردید ولی بنده هیچ کینه و حسادتی ندارم بلکه در این پست خواستم ملاک و معیار صحیح حق و باطل را بر اساس احادیث اهل بیت نشان دهم. سنی ها هم وقتی که می بینند شیعیان بر اساس اخبار صحیح کتب خودشان همچنین آیات قرآن کفر و نفاق ابوبکر و عمر را ثابت می کنند، می آیند و اینکه عمر فتوحات بسیار انجام داده و اسلام را بسیار گسترش داده، عَلَم می کنند. ما هم در پاسخ به این جماعت می گوییم در کتب خودتون بنقل از ابوهریره(لع) آمده که پیامبر فرمود: إن الله لیؤید هذا الدین برجل فاجر یعنی خداوند بوسیله مردی گنهکار به یاری دین می رسد!
کسی نگفت که گسترش اسلام و ضمیمه کردن بلاد کفر به بلاد اسلامی بد است بلکه ما می گوییم این ملاک درست بودن و بر حق بودن عمر نیست(هرچند اسلام بدون امامت نیز نوعی کفر است)! قتال با نواصب داعش اشکالی ندارد(در حد ضرورت) ولی این دلیل برحق بودن هرکس که ادعای جهاد با آن دارد، نیست!
like
سلام برادرم روایات بسیار زیبایی را گذاشتید ممنونم. به این برادر منتقدمون هم می گویم در تمامی روایات بالاخص روایت عمربن حنظله معصومین علیهم السلام ملاک سنجش صحت یا عدم صحت روایتی را متن روایت دانسته اند و طرقشون را هم گفته اند, بنابراین دقت کنید, حتی اگر روایتی ضعیف باشد باید ببینیم قرینه ای دارد یا نه اگر روایات دیگری قرینه آن بودند دیگر جای شبهه ای باقی نمی ماند
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم برادر
درست میفرمایید

احسنت بر شما

۲۷ مرداد ۹۹ ، ۱۶:۱۲ همسایه شیرازی ها

گفت شیخا خوب ورد آورده ای لیک سوراخ دعا گم کرده ای!!!! روایات خوبی است منتها مصادره به مطلوب کرده اید. مبارزه با داعش دلیل بر حق بودن نیست بلکه حق دلالت می کند بر مبارزه با داعش! لذا مبارزه با داعش وقتی خواستگاه حق طلبانه داشته باشد دال بر محق بودن مبارزان نیز دارد. بله اهل بدعت (مثل قمه زن ها) و متشبث ها به ظواهر روایات بدون فهم و درک عمق روایات (کسانی که در درک و فهم مثلا تفاوت برائت که عملی جوانحی است و دارای اصالت و لعن که عملی جوارحی و فرعی و لذا نزد خود ائمه نیز شرایط بروز آن را متفاوت کرده است دچار کج فهمی است یا بحث حکومت در زمان غیبت که متشا آن کج فهمی و سطحی نگری حدیثی است)، غالبا دین را در همین هوچی گری های ظاهری منحصر کرده اند و امام حسین علیه السلام را در زخم ها و گریه و ماتم. این ها شاخص های جبهه بدعت هستند. در ظواهر احادیث مانده اند در ظواهر تاریخ مانده اند. در تاریخ گیر کرده اند. اصول را رها کرده و به فروع چسبیده اند و برای فروعات نیز بر مسائل جزئی و سطحی تاکید دارند. منتظرند تا امام زمان بیاید و چون قوم بنی اسراییل که گفتند ما اینحا نشسته ایم با خدایت برو و بجنگ، امام بیاید و با وردی جهانی برای خوش گذرانی هایشان بسازد. اینها اهل بدعتی هستند که اگر با قمه تا نافشان را هن بشکافند دال بر حقانیتشان نیست! 

۱۳ بهمن ۹۹ ، ۲۰:۳۲ همسایه پوتین بیخدا

سلام علیکم مرحبا حدیث خوبیست در دنیا بسیار شده ظالمین باهم میجنگند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی