سخنان اتودیان!

تراوشات ذهنی یک سیاست زده

سخنان اتودیان!

تراوشات ذهنی یک سیاست زده

سخنان اتودیان!

در این وبلاگ مطالب مختلف در زمینه های مذهبی، علمی، فرهنگی، طنز و ... در اختیار خوانندگان عزیز قرار خواهد گرفت

[لینک کردن برخی وبلاگ ها دلیل بر تایید تمام نظرات انها نیست]

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

در 23 جولای 2015 در سایت ناسا خبری با عنوان زیر منتشر شد:


فضاپیمای کپلر ناسا، عموزاده بزرگتر و پیرتر زمین را یافت!


در این خبر چنین آمده است:


"فضاپیمای کپلر ناسا اولین سیاره با اندازه نزدیک به زمین را در "مدار با قابلیت حیات" پیرامون یک ستاره مشابه خورشید یافت. این اکتشاف و یازده سیاره دیگر که در مدار با قابلیت حیات قرار دارند، نشانه ی دیگری در سفر برای یافتن "زمین" دیگر هستند.


فضاپیمای تازه کشف شده، کپلر 452ب، کوچکترین سیاره در مدار با قابلیت حیات -فضای اطراف یک ستاره که آب مایع می تواند در سطح یک سیاره که در این فضا گردش می کند، تجمع یابد و تبخیر نشود- است که تا کنون کشف شده و اطراف یک ستاره نوع G2 -مثل خورشید خودمان- قرار دارد. اکتشاف کپلر 452ب تعداد سیاره های کشف شده را به 1030 می رساند"


همانطور که در بالا اشاره شد، تاکنون 12 سیاره با مدار با قابلیت حیات کشف شده اند که شبیه ترین این سیاره ها کپلر 452ب است و این کشف علمی باعث شده تا دنبال سیاره ای باشند که دقیقاً مانند خود "زمین" است.

Simple, Free Image and File Hosting at MediaFire

تمام این ها در حالیست که 1400 سال قبل در قرآن کریم در سوره شوری آیه 29 آمده است:

و من آیاته خلق السموات و الارض و ما بث فیهما من دابة و هو علی جمعهم اذا یشاء قدیر

و از نشانه های او این است که آسمان ها و زمین و هر حرکت کننده ای در آن ها را آفرید و او هر بر گردآوریشان هر زمان که بخواهد تواناست

راغب اصفهانی در معنای "دابّة" می نویسد:

"الدّب و الدّبیب: حرکت کردن آهسته و کوتاه را گویند، و در مورد حیوانات -بیشتر حشرات- به کار می رود همچنین در مورد نوشیدنی و بول و هر آنچه که حرکت محسوس ندارد... پس ((دابّة)) می شود جمع ((داب)) به معنای هر چیزی که حرکت می کند"

مفردات ألفاظ القرآن، ص306

در قرآن کریم آمده موجودات زنده و حرکت کننده نه فقط در زمین بلکه در تمام آسمان ها پراکنده اند. پس حیات منحصر زمین نیست بلکه در جاهای دیگر نیز وجود دارد.
همچنین از زاویه دیگر هم می توان گفت که قرآن حرکت و جریان داشتن آب و مایعات را نیز منحصر در زمین ندانسته است.

در حدیثی صحیح السند از امیرمؤمنان علیه السّلام آمده است:

قال علی بن إبراهیم: حدثنی أبی، و یعقوب بن یزید، عن ابن أبی عمیر، عن بعض أصحابنا، عن أبی عبد الله (علیه السلام)، قال: «قال أمیر المؤمنین (علیه السلام): لهذه النجوم التی فی السماء مدائن مثل المدائن التی فی الأرض، مربوطة کل مدینة إلى عمود من نور، طول ذلک العمود فی السماء مسیرة مائتین و خمسین سنة»

البرهان فی تفسیر القرآن، ج4، ص591

امیرمؤمنان علیه السّلام فرمود: «در این ستارگانی که در آسمان هستند، شهر هایی قرار دارد همانند شهر هایی که در زمین قرار دارد. هر شهری به ستونی از نور ارتباط دارد که طول این ستون اندازه مسیر 250 ساله است.»


قرآن کریم و حضرت امیرالمؤمنین در این عبارات نه تنها "امکان حیات در کرات دیگر" بلکه پا را فراتر نهاده و "وجود حیات در کرات دیگر" را بیان می کنند.

این جملات در زمانی بیان شد که هیئت بطلمیوسی(تئوری زمین مرکزی = زمین مرکز کائنات است و تمام کائنات به دور زمین در حال حرکتند. این تئوری توسط کوپرنیک رد شد) بر اذهان دانشمندان و ستاره شناسان -آن هم در کشور های متمدن و علم دوست نه قبایل عرب!- حاکم بود و کسی فکر نمی کرد در عوالم دیگر امکان دارد شرایطی مثل زمین باشد که موجوداتی زندگی می کنند و آب جریان دارد. حتی در کتب عهدین و کتب زرتشتیت چنین پیش بینی نشده است که بخواهیم بگوییم پیامبر صلّی الله علیه و آله با تقلید از مسیحیان و یهودیان و زرتشتیان این عبارات را بر زبان رانده.

و تازه 1400 سال گذشته و دانشمندان ناسا سیاره ای را پیدا کردند که در مدار با قابلیت حیات قرار دارد و از بسیاری جهات از جمله اندازه، ستاره ای که دور آن در گردش است، تعداد روز های سال و ... بسیار به زمین شباهت دارد!


راجع به وجود موجودات و جنبندگانی فراتر از زمین، باید جمله مارک تامپسون، عضو هیئت ستاره شناسی سلطنتی را یادآور شویم: "اگر جایی یا زمانی از من بپرسند آیا موجودات فرازمینی وجود دارند، با صدای بلند و با قطعیت می گویم "بلی! آن ها وجود دارند""

جالب است بدانیم مارک تامپسون کسی است که سخن کسانی که ادعای دیدن یوفو ها و موجودات فرازمینی را دارند بسیار سطحی دانسته و می گوید بیست سال آسمان را رصد کرده و اثری از موجودات فرازمینی ندیده با اینحال با قطعیت و جزمیت می گوید موجودات فرازمینی وجود دارند!(ولی ما آنها را هنوز نیافته ایم)

با این حال، چنین پیش بینی هایی در فضای علمی و فرهنگی 1400 سال پیش(امکان حیات در کرات دیگر و وجود حیات در کرات دیگر) که دانشمندان با ابزار های پیشرفته تازه به آن رسیده اند یا برای یافتن آن در تلاشند، در نوع خود شگفت انگیز است و ساده از کنار آن نبایست گذشت!

آیا این چیزی جز اعجاز است؟
با این وجود، کدام عقل سلیم قبول می کند قرآن کلام بشر باشد؟
گذشته از این، آیا این معدن العلم بودن اهل بیت علیهم السلام را نشان نمی دهد؟
آیا اهل سنت چنین جملاتی را از خلفا یا صحابه شان دارند؟
.
.
.
آیا وقت آن نرسیده است که تمام مردم جهان به ثقلین(کتاب الله و عترت رسول الله) تمسّک جویند؟
 

نظرات  (۴)

۲۳ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۱۵ حامد سیف الدین
در ارتباط با این مطلب ، مقاله انگلیسی زیر از سایت ویکیپدیا جالب به نظر می رسد

http://en.wikipedia.org/wiki/Drake_equation

همچنین این لینک سایت دیسکاوری:

http://news.discovery.com/space/alien-life-exoplanets/how-many-aliens-drake-equation-110505.htm
سلام. بسیار عالی برادر همسنگر
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم
سلام میتونید با این سایت همکاری کنید ؟
نمامتنهای این سایت در شبکه های اجتماعی چندین هزار بازدید داره :‌
http://bavarbaran.ir/

پاسخ:
بنده متاسفانه برای وبلاگ خودم نیز وقت ندارم لذا با کمال تشکر از شما، خیر. بنده نویسنده سایت فوق نمی شوم
۲۶ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۰۵ خادم المهدی
احسنت
پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی