سخنان اتودیان!

تراوشات ذهنی یک سیاست زده

سخنان اتودیان!

تراوشات ذهنی یک سیاست زده

سخنان اتودیان!

در این وبلاگ مطالب مختلف در زمینه های مذهبی، علمی، فرهنگی، طنز و ... در اختیار خوانندگان عزیز قرار خواهد گرفت

[لینک کردن برخی وبلاگ ها دلیل بر تایید تمام نظرات انها نیست]

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ بْنِ هَاشِمٍ رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِی عَنْ جَدِّی عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَى عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع‏ فِی قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ‏ قَالَ هُوَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع وَ مَعْرِفَتُهُ وَ الدَّلِیلُ عَلَى أَنَّهُ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع‏ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ إِنَّهُ فِی أُمِّ الْکِتابِ لَدَیْنا لَعَلِیٌّ حَکِیمٌ‏  وَ هُوَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع فِی أُمِّ الْکِتَابِ فِی قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ- اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ‏.

معانی الأخبار، ص33

حماد بن عیسی می گوید: امام صادق علیه السّلام درباره آیه «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ» فرمودند: منظور از آن، حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام و معرفت ایشان است و دلیل آن این سخن خداوند است «وَإِنَّهُ فِی أُمِّ الْکِتَابِ لَدَیْنَا لَعَلِیٌّ حَکِیمٌ»(زخرف، آیه 4) «و همانا او در کتاب اصلی نزد ما ((علیٌّ حکیم)) است» که آن درواقع حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام در کتاب اصلی نزد پروردگار است و اوست ((صراط مستقیم)) در کلام پروردگار «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ»

پ.ن: همانطور که در این روایت شریفه و صحیح السّند می بینیم، امام صادق علیه السّلام علاوه بر اشاره به اینکه نام حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام در قرآن (سوره زخرف آیه 4) آمده، می فرمایند صراط مستقیم که در سوره حمد ما از خداوند می خواهیم ما را به سوی آن رهنمود سازد همان حضرت علی علیه السّلام است. البته چه بسا امام دارد اشاره می کند که حضرت امیر روح قرآن است چراکه در آیات 2 و 3 سوره زخرف آمده « وَالْکِتَابِ الْمُبِینِ. إِنَّا جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِیًّا لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ»(قسم به کتابی که همه چیزش آشکار است. همانا ما آن را قرآنی عربی قرار دادیم شاید تعقل کنید) و بعد در آیه 4 می نویسد که قرآن کریم، در کتاب اصلی نزد پروردگار همان امیرالمؤمنین علیه السّلام است و این بدان معنا می باشد که حضرت امیر روح قرآن و باطن آن است و کسی بخواهد صراط مستقیم را بپیماید، باید علاوه بر قرآن، به اهل بیت عصمت و طهارت هم بپردازد و جلوی ایشان زانو بزند



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۱۹
🌹🌹🌹حـــــق جـــــو 🌹🌹🌹

متاسفانه در عصری زندگی می کنیم که هزاران پرچم در گوشه کنار دنیا برافراشته شده و هرکدام به یک چیزی می خوانند: یک ور دنیا نظام سرمایه داری، یک ور دیگر پوچ گرایی، یک ور دیگر فمینیسم، یک ور دیگر وهابیت و اهل سنت، یک طرف هم اسماعیلیه و زیدیه و یک طرف هم شیعیان و ...


تازه بین خود شیعیان هم هزار فرقه وجود دارد...


البته بطلان و پوچی بسیاری از این فرق ثابت است. اصلاً در خود مسلمانان ببینیم، پیامبر(ص) -بنا بر نقل متواتر- فرموده اند:


وإن أمتی ستفرق بعدی على ثلاث وسبعین فرقة ، فرقة منها ناجیة واثنتان وسبعون فی النار

الخصال للصدوق ص585، الکافی(نشر دارالکتب الإسلامیة) ج8 ص224، کمال الدین و تمام النعمة ص662، سنن ابن ماجة ج2 ص1322، سنن ترمذی ج4 ص135، المعجم الکبیر للطبرانی ج8 ص273

امت من هفتاد و سه فرقه می شود که یک فرقه از آن ها فرقه ناجیه اند و هفتاد و دو فرقه دیگر در آتشند!


در کلامی دیگر از امام باقر(علیه السلام) که جزییات بیشتری را شکافتند، آمده است:


وَ مِنَ الثَّلَاثِ وَ سَبْعِینَ فِرْقَةً ثَلَاثَ عَشْرَةَ فِرْقَةً تَنْتَحِلُ وَلَایَتَنَا وَ مَوَدَّتَنَا اثْنَتَا عَشْرَةَ فِرْقَةً مِنْهَا فِی النَّارِ وَ فِرْقَةٌ فِی الْجَنَّة


الکافی(نشر دارالکتب الإسلامیة) ج8 ص224


از این هفتاد و سه فرقه، سیزده فرقه ادعای مودت و ولایت ما اهل بیت را دارند. دوازده فرقه از ایشان در جهنم اند و تنها یک فرقه در بهشت است!


پس می بینیم امام باقر(ع) چه زیبا پیش بینی کرده است پراکندگی بین شیعیان را در آخرالزمان و اینکه دست ردی می زنند بر سینه مبدعان و شیعه نما ها! و چه زیبا می فرمایند که فقط ادعای دوستی و قبول کردن ولایت نیست؛ بلکه شرایط دیگری هم دارد.


در کلام دیگری نیز از امام صادق علیه السّلام می خوانیم:


إِنِّی لَأَرْجُو النَّجَاةَ لِمَنْ عَرَفَ حَقَّنَا مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ إِلَّا لِأَحَدِ ثَلَاثَةٍ صَاحِبِ سُلْطَانٍ جَائِرٍ وَ صَاحِبِ هَوًى وَ الْفَاسِقِ الْمُعْلِن


الکافی(نشر دارالکتب الإسلامیة) ج8 ص129


من امید به نجات و رستگاری برای کسانی از این امت که حق ما را می شناسند دارم جز سه نفر: دوست و هم نشین حاکم ظالم، پیرو هوای نفس و کسی که علنی گناه می کند


این دو کلام زیبا از پدر و پسری دوست داشتنی و فوق العاده، ریش و قیچی را دستمان می دهد:


اگه دوست داری اهل نجات باشی، محل به حاکم ظالم که ظلم یا عوام فریبی و هزاران غلط دیگر می کند، نذار! و هیچ احترامی برایش قائل نشو!

اگه دوست داری اهل نجات باشی، پیرو کلام و دستورات خداوند که از طریق قرآن و اهل بیت به ما رسیده و علمای سالم العقیده امین تبیینش کردند باش و پیروی از ظن و گمان و هوای نفس افراد نکن! در حصن حصین ولایت اهل بیت بیا نه ولایت فلان شیخ یا فلان ایدئولوگ یا فلان سیاست مدار یا فلان آخوند!

اگه دوست داری اهل نجات باشی، علنی جلو مردم گناه نکن! نه اینکه گناه کردن چیز خوبی باشد و در خفا گناه کنی اشکال ندارد، چون علنی گناه کردن باعث می شود به نوعی تبلیغ گناه شود و قبح گناه در جامعه بریزد!


بلی دوستان! هیچ فرقه و هیچ صاحب اندیشه ای اعم از انقلابی، حجتیه، روشن فکر، اصولی، اخباری و ... نمی آید و نمی گوید "ما طبق هوای نفس عمل می کنیم و اهل بیت در اندیشه ما جایگاهی ندارند!"(ماست فروش نمی گوید ماست من ترش است!) چراکه در این حالت خود را مفتضح کرده. این از هوش و درایت و کیاست بچه های مومن است که بیایند و سره را از ناسره تشخیص دهند و در چاله های دعوات مبتدعانه نیفتند!


و این مستلزم رنج بسیار است...


ولی ارزشش را دارد چراکه آخرش بهشت است!


اللهم عجل لولیک الفرج



بــه مــا بــپــیــونــدیــد: https://telegram.me/etudiantspeech

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۳۴
🌹🌹🌹حـــــق جـــــو 🌹🌹🌹
ابوحنیفه بر امام صادق علیه السّلام داخل شد. امام به او فرمود: ((درباره سخن خداوند "در آنجا روز ها و شب هایی را آسوده سیر کنید"(سبأ، آیه 18) این مکان کجای زمین است؟))

ابوحنیفه پاسخ داد: ((گمان می کنم فاصله بین مکه و مدینه باشد))

امام روی به اصحابش کرد و فرمود: ((آیا می دانید بعضی از مردم در فاصله مکه و مدینه دچار حمله راهزنان می شوند، اموالشان و جان هایشان ایمن نیست و کشته می شوند؟))

اصحاب گفتند: ((بلی))

سپس امام فرمود: ((ای ابوحنیفه درباره سخن خداوند "و هرکس به آن داخل شود در امنیت است"(آل عمران، 97) این مکان کجای زمین است؟))

ابوحنیفه پاسخ داد: ((خانه کعبه مراد است))

امام فرمود: ((آیا آن هنگام که حجاج ابن یوسف با منجنیق به جان حکومت ابن زبیر افتاد و او به کعبه پناه برد، و بالاخره در اثر تیر های منجنیق کشته شد، آیا در امنیت بود؟))

پس ابوحنیفه ساکت و از محضر امام صادق(علیه السّلام) خارج شد. در این هنگام ابوبکر حضرمی از امام صادق علیه السّلام پرسید: ((جانم فدایتان جواب دو سوال چیست؟))

امام فرمود: ((منظور از آیه "در آنجا روز ها و شب هایی را آسوده سیر کنید" یعنی اگر همراه با حضرت قائم آل محمد عجل الله فرجه سیر کنید، در امنیتید و منظور از آیه "و هرکس به آن داخل شود در امنیت است" یعنی اگر در بیعت حضرت قائم درآید و به حزب او داخل شود و دست او را مسح کند و در گروه یارانش باشد، او ایمن است))

 
علل الشرایع شیخ صدوق، نشر کتاب فروشی داوری/ ج1، ص91



بــه مــا بــپــیــونــدیــد: https://telegram.me/etudiantspeech

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۸
🌹🌹🌹حـــــق جـــــو 🌹🌹🌹

همشهری آنلاین:

مدیرعامل مرکز توسعه آموزش‌های نوین ایران گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، یک سوم دانشجویان مهندسی و ۴۰ درصد دانشجویان پزشکی کشور علاقه‌ای به رشته اصلی خود ندارند.


به گزارش ایرنا، حسین علیان در همایش استعدادیابی، استعدادپروری و اندیشه‌‎ورزی کودکان در تالار فرهنگ کاشان با تاکید بر اینکه در هنگام کشف استعدادها نباید سلیقه‌ای عمل کرد، افزود: گفت: هنگام شناسایی استعدادها باید توانایی‌های دیداری، شنیداری، جنبشی و آناتومی بدن فرد را نگاه کرد.


وی افزود: در حالی در کشور همچنان آموزش سنتی دنبال می‌شود که در بیشتر کشورها مباحث استعدادیابی را پیش از شروع مدارس کودکان پیگیری می‌کنند.


وی گفت: در تعاریف استعداد، توانمندی‌های ذاتی فرد مهم است که در صورت کشف آنها می‌توان فرد را در یک مسیر مشخصی سوق داد تا به موفقیت‌های زیادی برسد.


وی افزود: بنا بر شاخصه‌های جهانی، استعدادیابی برای افراد پنج تا 15 سال در سه شاخه عمومی، ورزشی و هنری تقسیم‌بندی می‌شود.


عضو انجمن مشاوره ایران با بیان اینکه در ایران انتخاب رشته‌ها بر اساس استعدادهای دانش‌آموزان صورت نمی‌گیرد، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، یک سوم دانشجویان مهندسی و 40 درصد دانشجویان پزشکی کشور علاقه‌ای به رشته اصلی خود ندارند.


وی با بیان اینکه در ایران استعدادیابی تک مرحله‌ای انجام می‌شود، گفت: شیوه‌های جدید استعدادیابی حداقل هفت مرحله نیاز دارد تا بتوان برای رسیدن به نتایج دلخواه تصمیم‌گیری کرد.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید مهندسی تفکر را در فرزندان خود ارج نهیم، افزود: بسیاری از مشکلات امروز در سازمان‌ها به دلیل تربیت و انتخاب‌های اشتباه والدین در هنگام رشد یک فرد صورت می‌گیرد.


علیان خاطرنشان کرد: در ژاپن استعدادیابی رایگان توسط صنعتگران و کارخانه‌داران بزرگ انجام می‌شود و آنها استعدادهای مورد نیاز خود را بورسیه کرده تا برای آینده شغلی شرکت‌های خود برنامه‌ریزی کنند.


لینک خبر: yon.ir/dHGd


بــه مــا بــپــیــونــدیــد: 

https://telegram.me/joinchat/CJz71T8DP-IDc6VK8eyd_Q

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۲۰:۳۰
🌹🌹🌹حـــــق جـــــو 🌹🌹🌹

ایرانی‌ها بیشترین متقاضی پناهندگی در بریتانیا بوده‌اند!!!


بر اساس آمار تازه اداره آمار ملی بریتانیا درباره میزان مهاجرت به این کشور،  تعداد ایرانی‌هایی که برای پناهندگی در بریتانیا درخواست داده‌اند، نسبت به سال ۲۰۱۴ حدودا دو برابر شده و به ۴۸۱۱ نفر رسیده است.
بعد از ایران شهروندان کشورهای پاکستان، عراق و اریتره بیشترین متقاضی پناهندگی به بریتانیا بوده‌اند.


http://bbc.in/22q9i7r


پاکستان سپاه صحابه و شیعه کشی و حکومت وهابی بالا سرش است! عراق کشوریست که دچار بلایی به اسم داعش شده! آخر ایران را چه شده که پناهندگان به انگلیس از این کشور، بیشتر از عراق و پاکستان است؟؟؟ آیا این حکومت امام زمان عجل الله فرجه است؟ آیا حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام این بود؟ چرا کار به جایی باید برسد مردم از مملکتی که مدعی برافراشتن پرچم اسلام است گریزان شوند و به بلاد کفر پناه ببرند؟ آیا این لکه ننگ بر پیشانی ما نیست؟ آیا این مایه بدنام شدن دین در بین جوانان ایران نیست؟...


امیر المؤمنین علیه السلام: هیچکس در کوفه صبح نمی کند مگر آنکه از نعمت های الهی بهره مند است. کم امکانات و کم جایگاه ترین مردم غذای خوب می خورد و در سایه می نشینند(خانه دارند) و از آب فرات می نوشند(مناقب ابن شهرآشوب/ ج2، ص100)


چقدر مردم در کشور ما هستند که کارتن خوابند، خانه ندارند، غذا ندارند بخورند، از ازدواج مأیوس شدند و ... درحالیکه در حکومت حضرت امیرمؤمنان افراد جامعه حداقل ها را داشتند!!!


فکر نمی کنید که کارگران معدن آق دره که اعتصاب کردند، چون حقوق کافی ندارند چنین می کنند؟؟؟ فکر نمی کنید راننده تاکسی که بیش از حد مقرر کرایه می گیرد، چون حقوق کافی ندارد؟؟؟ فکر نمی کنید زنان شوهرداری که تن فروشی می کنند درآمد همسرشان کفافشان را نمی دهد؟؟؟ یا دخترانی که در بند هوسرانی شیوخ اماراتی در می آیند، چون امکان ازدواج برایشان موجود نیست؟؟؟ فکر نمی کنید چرا در مملکت ما، این همه روزنامه نگار و روحانی معمم زندانی می شوند به جرم انتقاد از فلانی درحالیکه امیرالمومنین دستور به زندانی کردن آن خوارجی که به ایشان اهانت کرد نداد، یا پیامبر نگذاشت اصحابش زنی را که دربرابر ایشان رفتار متکبرانه ای داشت، کتک بزنند؟؟؟


وقتی در مملکت چنین شرایطی است، انتظار داشته باشید مردم ایران را رها کنند و به انگلیس بروند چراکه خداوند فرموده است: ((إن ارضی واسعة فإیای فاعبدون))(عنکبوت/ آیه 56)


بــه مــا بــپــیــونــدیــد: https://telegram.me/joinchat/CJz71T8DP-IDc6VK8eyd_Q

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۳
🌹🌹🌹حـــــق جـــــو 🌹🌹🌹

رییس اداره جوانان دفتر سلامت وزارت بهداشت گفت: آمار طلاق در کشور رشد 53 درصدی داشته است و نسبت ازدواج به طلاق در سال 85 تا 93 بیانگر این است که طلاق بر ازدواج فزونی یافته است.


yon.ir/tvVD


به نظر می رسد که یکی از عوامل این پدیده شوم که در کشور ما درحال رخ دادن است، علاوه بر ترویج بی بند و باری که از طریق برنامه های ماهواره ای در حال اجراست، حماقت 20 ساله مسئولین است که از طرفی بر طبل طرح ضداسلامی "کاهش جمعیت" کوفتند و از طرفی در سریال ها و برنامه های تلوزیونی و سینمایی ترویج روابط آزاد دختر و پسر را می نمودند. مسلّماً در چنین شرایطی باید منتظر کاهش ازدواج و افزایش طلاق باشیم! باید منتظر باشیم که مجلس آمار بدهد که سن فاحشگی که زمان شاه مخلوع 30 سال بوده بعد انقلاب به 15 سال برسد!


وقتی وضع معیشتی مردم و جوانان را در تنگنا قرار می دهیم و به خاطر مشتی فلسطینی ناصبی که در طول تاریخ به شیعیان و کشور شیعه پشت کردند و همواره سرباز برای داعش و صدام و دیگر شیعه کش های تاریخ فرستادند، دنیا را با خود دشمن می کنیم و تحریم می خریم و پولی که باید خرج امکانات معیشتی برای بچه شیعه شود، در حلقوم سربازان داعش می ریزیم، باید هم منتظر باشیم در مملکت امام عصر عجل الله فرجه اینقدر فحشا بالا برود! به خدا آن زن شوهرداری که از سر نداری تن فروشی می کند -العیاذ بالله- یا آن جوان شیعه که در اثر نداشتن همسر به دختربازی و استمناء می افتد چیزی از آن فلسطینی ها کمتر ندارند که پول را خرج فلسطینی که در آینده سرباز داعش می شود می کنیم ولی خرج آن جوان و آن زن بدبخت نمی کنیم!


حیف که حرف زیاد است و مجال کم...


اللهم عجّل لولیک الفرج



بــه مــا بــپــیــونــدیــد: https://telegram.me/joinchat/CJz71T8DP-IDc6VK8eyd_Q
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۷
🌹🌹🌹حـــــق جـــــو 🌹🌹🌹

مسئولان عربستان مدعی شده‌اند تا سال 2030 میلادی، سالانه پذیرای 30 میلیون زائر از سراسر جهان خواهند بود و تا چهار سال آینده، درآمد سالانه 20 میلیارد دلاری از حج عمره به جیب خواهند زد.


yon.ir/yRT6


وقتی این خبر را خواندم، یاد کلام امیرالمومنین علیه السلام افتادم: 

اگر دو رود طلا و نقره داشتم، چیزی از آن را برای کعبه اهدا نمی کردم چرا که جای اینکه به مساکین و مستمندان برسد به پرده داران ناشایست می رسد(بحار، ج96، ص67)

بهتر است مسئولین ما همچون شاهان صفوی، بیشتر جای حج بر سفر های زیارتی کربلا و نجف و عتبات عالیات و حرم اهل بیت علیهم السلام تاکید کنند تا پول های شیعیان به جیب سعودی های خائن نرود و به طریقی هم تبلیغ تشیع شود...


البته لازم بذکر است که منظور ما تعطیل کردن حج که از واجبات حتمی است، نبوده و نیست. همانطور که عرض کردیم بهتر است "بیشتر" جای حج روی زیارت عتبات تاکید شود



به ما بپیوندید: https://telegram.me/joinchat/CJz71T8DP-IDc6VK8eyd_Q


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۱۸
🌹🌹🌹حـــــق جـــــو 🌹🌹🌹


ان شاء ❤️الــلــه❤️ المنان

با عنایت حضرت ❤️صــاحــب الــعــصــر و الــزمــان❤️

کارمان را شروع خواهیم کرد...



اینجانب ادمین این کانال، به عرض مخاطبان گرامی می رساند که موضوعات این کانال از این به بعد نه تنها مذهبی، بلکه موضوعات دیگر از قبیل اجتماعی، خبری، سرگرمی، علمی و ... را نیز شامل می شود


همچنین مطالب با دیدی نوین خدمت عزیزان عرضه خواهد شد


یا علی مولا مدد


#حقجو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۳۹
🌹🌹🌹حـــــق جـــــو 🌹🌹🌹